Quantcast
Browsing all 23 articles
Browse latest View live

Sommervejr

Den seneste tid har det været rigtig godt vejr – hvilket også har betydet, at jeg har været en del ude på det sidste. Da far havde fødselsdag sidste tirsdag var det nu ikke rigtig sommervejr, men vi...

Cypern, 4 års fødselsdag og voksenrutsjebane

Sikke meget der er sket på det seneste. I forrige uge var vi på ferie i Cypern, og i sidste uge blev jeg 4 år. Inden vi tog på ferie, skulle der lige pakkes. Og da far var ude med nogle venner lørdag,...

Efterårshygge

Selvom jeg ikke har holdt efterårsferie, har jeg alligevel efterårshygget med mor og far. Sidste torsdag blev jeg hentet tidligt i børnehaven, og så var mor og jeg til halloween i Tivoli – helt uden...

View Article

Min julekalender er for spændende

Så er det blevet december og derved også tid til at åbne julekalender. Faktisk er det lidt et problem med den julekalender, for jeg synes, at det er alt for spændende. Og derfor står jeg også meget...

Træt af jul

Jeg er blevet træt af julen. Eller nærmere bestemt, så blev jeg meget træt af at den spænding, der er forbundet med julen. Juleaftensdag (nat) vågnede jeg først gang kl. 3 og ville op. Mor fik mig dog...

Et nyt år

Så er det blevet 2013 og hverdag igen. Inden vi gik fra 2012 til 2013, skulle vi lige have klaret de sidste juleting. Så fire dage efter juleaften, var vi til vores sidste julefrokost hos mormor og...

Hos Andersen

Om morgenen får jeg tit lov til at spise min morgenmad, mens jeg ser fjernsyn. Og her er de begyndt at vise nogle tegnefilmseventyr, der er skrevet af en mand, der vist nok hedder “Hos Andersen”. Det...

I børnehave igen

Efter godt otte ugers ferie, har jeg nu været tilbage i min børnehave i godt halvanden uge – og det har været dejligt. De sidste 10 dage i Thailand var lige så gode som de forrige 40 – selvom de...

Glad for capoeira

Nu har jeg været til capoeria nogle gange, og jeg er faktisk blevet meget glad for det. De første to gange gik jeg om mandagen på et hold, hvor der var en del erfarne børn. Så der var ikke mange...

Tidligt op

Jeg er begyndt at stå rigtig tidligt op om morgenen. Min personlige rekord er kl. 4.50. Mor og far prøvede godt nok at få mig til at sove videre – men det kunne de godt glemme. De fleste morgener er...

Sommerferie

Nu har jeg haft sommerferie i en god uges tid – og det har været rigtig dejligt. Inden da har det dog også været normal hverdag, hvor jeg har været i børnehave. Her har en del af de andre fra stuen...

Så er ferien slut

Efter tre ugers ferie, er jeg nu tilbage i børnehaven. Det har været rigtig dejligt at holde ferie sammen med mor, far og Vilde – men det er nu også rart at være tilbage hos mine venner. Den første uge...

I storegruppe

Nu er jeg en af de store børn i børnehaven. Fordi jeg skal starte i skole næste år, er jeg kommet i storegruppe sammen med de andre store børn fra vores gruppe og de andre børnehavegrupper. Desværre er...

Gaver fra nissen

Så er december måned startet, og det betyder, at nissen kommer med gaver hver morgen. Eller det vil sige, at jeg er faktisk ikke helt sikker på, om det er nissen – eller bare mor og far. Jeg har prøvet...

Overnatning hos Linus og Filippa

I fredags overnattede jeg hos Linus og Filippa – helt alene uden hverken mor, far eller Vilde var med. Mor var hjemme sammen med Vilde og jeg om formiddagen (mens far var på arbejde). Og klokken to kom...

View Article

Rokketand og nye venner i SFO’en

Nu har jeg gået i SFO’en i godt tre uger. Og det går rigtig fint. Jeg har allerede fået flere nye venner – bl.a. Vilma og Agnes. Så det er rigtig dejligt, at der er så mange at lege med, når jeg kommer...

Hos mormor og morfar

I weekenden har jeg været hos mormor og morfar, hvor jeg blev passet sammen med Vilde, imens mor og far var en tur i Aarhus til en festival kaldet North Side. Mormor og morfar hentede os fredag morgen,...

Strand og badeland

De seneste par uger har vejret været helt fantastisk med høje temperaturer og masser af sol. Det har også betydet, at vi i den sidste del af vores ferie badede rigtig meget – både på stranden og i...

Hårdt at starte i skole

Pyh, det har godt nok været lidt hårdt at starte i skole. Man skal sidde meget stille, og der er ikke så meget ”fri leg”. Derfor har jeg også været ret træt, når jeg er kommet hjem fra skole – og har...

Fra Neptun til 0. A

Siden jeg startede i skole, har jeg gået i Neptun gruppen – og på skift været sammen med de andre planetgrupper Mars, Venus og Jupiter – hvor bl.a. Ellinor, Rosa og Silje har gået. Men nu er vi kommet...